Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

Pa de motlle amb espiral de canyella i planxat amb pera, cansalada fumada i formatge




Pa!!! Ja l'enyorava! :) 





Avui he decidit estrenar el motlle amb tapa per fer Pa de Motlle. Ja fa temps, vaig veure a Closet Cooking una foto d'un pa de motlle amb canyella i... sí, de totes les herbes i espècies del món mundial, la canyella és per mi la reina!!! Així que he agafat l'idea d'en Kevin amb la recepta del pa de motlle d'anet (fonoll) d'en Daniel Jordà i ha quedat un pa... de somni!!!! 

Ingredients

He de dir que quan vaig comprar el motlle (per internet) no vaig parar massa atenció a les mides i així que el vaig tenir a casa... COLLONS!!!!! El motlle fa 33x5x5cm!!! 

He hagut de fer el pa dues vegades! La primera vegada he seguit les quantitats de la recepta i m'ha quedat el motlle molt poc ple. El pa boníssim però... llarg i només 3.5 cm d'alçada... un desastre: maleïdes bruixes!!!! Així que l'he fet una segona vegada modificant les mides i ha  anat molt millor. De tota manera... crec que el motlle encara pot quedar més ple: hauré de treballar una mica amb les mides ;)

Us escric la recepta original i les meves mides entre parèntesi.  

Pel pa

  • 250 g de farina (600 g) 
  • 80 g de llet (200 g)
  • 60 g d'aigua (130 g)
  • 15 g de sucre (35 g)
  • 15 g de llevat de flequer (42 g)
  • 5 g de sal (12 g)
  • 50 g de mantega a temperatura ambient (100 g) - podem substituir-la per oli d'oliva

Per la pasta de canyella

  • 20 g de mantega
  • 2 cullerades de canyella
  • 3 cullerades de sucre

Procediment

Escalfem el forn a 215 °C i pintem l'interior del motlle i el sota de la tapa (si és que el nostre motlle té tapa) amb oli.

  • Barregem tots els ingredients menys la mantega que la incorporarem quan la massa ja sigui uniforma.
  • Amassem intercalant moments de repòs d'uns 5 minuts.
  • Quan hagem fet 2 o 3 sessions "amassat-pausa" de la massa, la deixarem reposar uns 20 minuts.
  • A continuació la posarem sobre la superfície de treball, li traurem una mica l'aire apretant amb els dits i seguidament l'estirarem tot formant un rectangle que sigui igual d'ample que el motlle que tenim i (més o menys) el doble de llarg. 
  • agafem els 20 g de mantega que encara ens queden i els fem servir per untar tota la superfície de la massa. Si veiem que ja la tenim ben greixosa i encara ens queda mantega, no cal que la fem servir tota.
  • Seguidament barregem la canyella i el sucre i espolsem amb aquesta barreja tot cobrint tota la mantega.
  • Agafem la massa per la part més allunyada a nosaltres i comencem a enrotllar-la.
  • Al arribar al final, pressionem amb els dits per tal de segellar-la.
  • agafem el cilindre resultant i li donem uns copets sobre la superfície de treball  perquè ens quedi uniforme i ben format.
  • L'introduïm al motlle i pressionem una mica perquè ocupi tot l'interior i deixem que reposi fins que dobli el seu volum (depenent de les condicions de temperatura i humitat de la vostra cuina pot trigar entre 45 minuts i 1.5 hores).
  • Un cop la massa ha pujat (hauria d'ocupar 2/3 del volum del motlle. A mi m'ocupava una miqueta menys però molt poc menys :D), enfornem durant  uns 20-25 minuts. Si el vostre motlle té tapa, passats uns 15 minuts hauríeu de treure el motlle del forn, destapar-lo i tornar-lo entrar al forn per uns 10 minuts més.  Penseu que si teniu un monstre de motlle com el meu, trigarà més a coure :)
  • Quan tinguem el pa cuit el traurem del forn i el deixarem refredar 5 minuts abans de desemmotllar-lo.

Un cop fred, el podem degustar sol, amb mantega, o utilitzar-lo com a base per preparar sandvitxos dolç o salats...

... de fet, quan ja havia decidit que faria aquest pa per tal de poder estrenar un motlle que s'estava avorrint a l'armari, vaig veure que el repte que proposen aquest més la gent del blog Memòries d'una Cuinera és precisament el Sandvitx. Jo encara no he participat a cap d'aquestes convocatòries mensuals doncs no sempre tinc el temps o les idees que la convocatòria mereix però aquesta vegada...vaja: que m'hi apunto!!!!!!!!!!!!!! :)




I no, no faré servir un altre pa, NO! El sandvitx que us proposo és una barreja dolç-salat que a casa ens encanta :)

Planxat de pa de motlle de canyella amb pera, cansalada fumada i formatge Raclette o Cheddar




Ingredients

  • 2 llesques de pa de motlle amb espiral de canyella
  • 3 o 4 làmines de pera crua
  • 2 o 3 llesques de cansalada fumada
  • 3 llesques de formatge raclette i/o formatge cheddar (*)
  • una mica de mantega per untar el pa
(*) El formatge Raclette és un formatge d'origen suís, de la zona del Wallis i el formatge Cheddar és un formatge anglès. A falta d'aquestos formatges, podeu utilitzar qualsevol altre formatge que fongui bé :)

Procediment

Tindrem a mà la planxa o una paella sense oli.
  • Muntem el sandvitx apilant els ingredients (menys la mantega) a gust del consumidor. 
  • Untem la base del sandvitx i la superfície amb una mica de mantega. Si voleu també podeu obviar aquest pas posant la mantega directament sobre la planxa o paella però a mi m'agrada més fer-ho d'aquesta manera.
  • Seguidament posem el sandvitx sobre la planxa o la paella a temperatura mitjana. Primer deixem daurar un costat i desprès l'altre. Tot plegat durarà fins que el formatge es fongui. Si mantenim el foc o la planxa a mitja temperatura, el formatge es fondrà sense cremar-se el pa i ens assegurem que el centre de l'entrepà també serà calent. Per obtenir un millor resultat encara treballant amb paella, podeu tapar la paella ja que així l'escalfor no s'escapa i el formatge fon uniformement. 
Feu com nosaltres: arreplegueu una copa de cava i... BON PROFIT!! ;)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Gugelhopf marbrejat de xocolata i taronja



És diumenge i toca entrada però renoi quina setmana!!! 


La feina que tenia acumulada encara no l'he atrapada, just al contrari: la llista s'ha fet encara més llarga! A nivell de cuina però, ha estat una setmana molt intensa i especialment fascinant pel que fa al pa però aquesta part la deixarem per una nova entrada :)

A Suïssa plou! PLOU, plou i plou! Fa 3 dies que no tenim 5 minuts secs! Sembla que s'acaba i finalment sortirà el sol però de moment ja ens hem trobat amb situacions més aviat desagradables...

...ahir teniem un sopar que es va anular perquè els primers que van arribar a l'alberg el dijous al vespre, van haver de ser evacuats amb barques a les 4 de la matinada del dissabte, per culpa de la pujada de les aigües del llac i les esllavissades fangoses de les muntanyes de l'entorn del Vierwaldstättersee (la zona de Lucerna). Nosaltres no vam arribar a tocar aigua perquè amb l'Iris vam decidir anar només a sopar però...va anar de ben poc! Degut a l'ensurt, el disgust i l'aventura vam sopar a casa amb uns amics que també van quedar-se a arran d'aigua. 

Per postres vaig voler fer aquest pastís perquè malgrat ser un dels pastissos estrella de Suïssa i Alemanya, jo encara no l'havia fet mai i la nit demanava sentir-se com a casa i... xocolata, molta xocolata!!!!! :)

El Gugelhupf o Gugelhopf com diuen a aquí, és un Bundt Cake. És a dir: fet tradicionalment amb el motlle en forma de corona  i un tub cilíndric buit al centre que assegura la millor distribució de l'aire calent dins al forn i una cocció regular. De tota manera, si us ve de gust el pastís, que el motlle NO us freni: un motlle tradicional també va bé! Només haureu de vigilar amb el temps de cocció perquè variarà depenent de la mida del motlle. 

El marbrejat és perquè malgrat no ser el Gugelhopf clàssic (esponja de vainilla i panses) sí que és molt habitual a la zona on em trobo i la taronja... simplement perquè la barreja xocolata/taronja m'encanta!!

La recepta original és una adaptació de la Rana del bloc "A cup of tea solves everything". De fet he seguit la recepta al peu de la lletra però he reduït certes quantitats i he afegit les taronges confitades i el sucre daurat.




Ingredients

Per l'esponja

  • 225 g de mantega a temperatura ambient
  • 225 g de sucre
  • 4 ous
  • 225 g de farina
  • 2 culleretes d'impulsor
  • 2/3 de cullereta de crema Tàrtar i 1/3 de cullereta de Bicarbonat - si no teniu o no voleu utilitzar aquests 2 ingredients, podeu substituir-los per 1 cullereta extra d'impulsor. 
  • 2 taronges - la ratlladura
  • 50 g de cacau barrejat amb 80 ml d'aigua tèbia + una mica per empolsar el motlle
  • 2 cullerades d'oli de gira-sol
  • 1 polsim de sal

Per l'almívar de taronja

Detallo les mides originals però dir-vos que jo he fet la meitat de la recepta perquè m'ha fet por passar-me amb el gust de taronja. El resultat m'ha confirmat que he pres una bona decisió però no dubteu a fer la recepta sencera si voleu més intensitat :)
  • 85 g de sucre 
  • el suc de 2 taronges 

Per el ganache

Igualment amb el ganache: només la meitat de la recepta. M'ha semblat que al portar cacau l'esponja, el glacejat queda bonic i dóna un acabat més fi al Gugelhopf però amb menys  quantitat passem ja que correm el risc de matar el gust de l'esponja de taronja amb tanta xocolata.
  • 200 ml de nata líquida
  • 175 g de xocolata fondant (40% de cacau)
  • 30 g de mantega

Procediment

Primerament escalfem el forn a 180°C, engreixem el motlle amb mantega i l'empolsem lleugerament de cacau. El reservem.

L'esponja

  • Barregem la mantega i el sucre fins que ens quedi una crema blanquinosa.
  • Afegim els ous 1 a 1. Esperem que s'integri el primer abans d'afegir el següent. No deixem de batre fins que la barreja hagi doblat el seu volum.
  • Tamisem la farina, l'impulsor, la crema tàrtar i el bicarbonat i ho afegim a la barreja de l'ou però ho fem amb 3 vegades deixant que la farina quedi, cada vegada, ben integrada.
  • Un cop tenim la barreja uniforme, la separem en dos bols.
  • Al primer hi afegim la pell de les taronges i barregem bé. 
  • Dins el segon hi afegirem la barreja de cacau i aigua, l'oli de gira-sol i la sal.
Ara posarem les dues barreges dins el motlle. Començarem amb la massa de taronja. Un cop la tenim dins el motlle, piquem un parell de vegades sobre la taula de treball per tal d'igualar la massa. Seguidament fem un segon pis de massa amb la barreja de xocolata. Piquem altra vegada i ara, si voleu aconseguir el marbrejat, es tracta d'introduir el mànec d'una cullera de fusta en un punt del pastís, recta i fins al fons. 
Sense aixecar la cullera del fons i amb el moviment contrari a les agulles del rellotge, la mourem per tot el pastís dibuixant un tirabuixó fins arribar al punt d'origen.

Ara, com sempre faig amb les esponges, 25 minuts a la nevera :)
Passats els 25 minuts, enfornem i el deixem coure uns 30-35 minuts. 

Mentre tenim el Gugelhopf al forn prepararem la resta.

L'almívar de taronja

  • Barregem el sucre i la taronja fins que es dissolgui tot el sucre i reservem.
  • Quan el Gugelhopf surti del foc, deixem reposar 5 minuts i desemmotllem.
  • Punxem amb una forquilla tota la superfície i la pintem amb l'almívar. Anirem fent pauses per deixar que l'esponja el xucli però continuarem fins que l'acabem.

El Ganache

  • Posem la mantega i la xocolata trossejada dins un bol que aguanti l'escalfor.
  • Posem la nata dins un cassó i l'escalfem fins que arribi al punt d'ebullició.
  • L'afegim a la mantega i la xocolata mentre anem remenant per tal d'aconseguir una  crema de xocolata cremosa i brillant.
  • La deixem refredar.
Si veiem que ens queda massa líquida, la podem posar una estona a la nevera. Ens interessa que al tirar-la pel damunt del Gugelhopf, regalimi però amb consistència cremosa. 

Seguidament col·locarem taronja confitada, tallada petita, all llarg de tota la corona del Gugelhopf i rematarem la decoració amb uns sucres de colors. Deixarem que el ganache i la decoració s'assentin i que el pastís estigui ben fred abans de servir-lo.

A veure si us agrada :)





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pizza Pops i Muffins

Avui simplement ens venia de gust un sopar senzill, una copa de vi i estirar-nos al sofà davant la T.V... un cop l'Iris fos a dormir, és clar! :)

Mentre rumiava què fer, he recordat un llibret que em va regalar fa 10 anys la Vanessa: More Marvellous Muffins. M'ha costat trobar-lo!!!! El tenia soterrat i abandonat darrera un munt de llibres de més recent adquisició i m'he dit: NO pot ser! Hi ha molt bones receptes i durant una temporada va ser el meu llibre preferit així que li dec un respecte!!! L'he desenterrat, li he tret la pols i m'he promès fer una entrada al bloc :) 

Fullejant-lo he trobar la recepta perfecte: Muffins de pizza! Sí... una recepta salada aquesta vegada! I de cop m'ha vingut de gust experimentar amb un motlle de Cake Pops que em van regalar i encara no havia estrenat.




El resultat han estat uns muffins i uns pizza pops molt bons i amb un gust 100% pizza. Molt adients per a un sopar "chill out", una celebració informal, per un aperitiu o fins i tot per una festa infantil. Si a la vostra família i amics els hi agrada la pizza... no en quedarà cap! :)


Ingredients

Si només feu muffins, us en poden sortir uns 15. A mi m'han sortit 20 pizza pops i 9 muffins (més aviat baixets perquè no els he omplert massa per tal de poder-ne tenir més ;D)
  • 200 g d'un formatge ratllat que us agradi 
  • 280 g de farina
  • 3 culleretes d'impulsor (tipus Royal)
  • 1 cullerada de sucre
  • 1 ceba petita tallada a juliana 
  • 50 g de "baicon" - pot ser qualsevol altre tipus d'embotit: pernil dolç, salsitxes, salami,... 
  • 1 cullereta d'orenga
  • 55 g de salsa de tomàquet
  • 225 ml de llet
  • 1 ou 
  • Palets pels Pizza Pops

Procediment

Escalfem el forn a 220°C i preparem el/s motlle/s untant-los amb una fina capa de mantega. Jo he fet servir un motlle de muffins normal però sense càpsules. El motlle de Cake Pops és el següent:



Si voleu fer Pizza Pops i no teniu aquest motlle (també hi ha una cullera especial per fer Cake Pops que us farà el mateix servei), podeu agafar una plata de forn coberta amb paper sulfurat i fer boles de la massa amb les mans lleugerament untades amb oli. La massa resultant és més aviat espesa i es deixa treballar bé. 

  • En el bol principal barregem el formatge, la farina tamisada, l'impulsor i el sucre.
  • Hi afegim l'orenga, la ceba i el "bacon" (o l'ingredient pel qual vosaltres us decanteu)
  • Remeneu lleugerament amb una cullera de fusta per barrejar-ho tot una mica i reserveu.
  • Preparem la salsa de tomàquet i hi afegim la llet i l'ou.
  • Batem bé per tal de lligar-ho tot.
  • Finalment afegim els líquids a la barreja de farina i ho anem barrejant tot amb una espàtula, amb moviments envolvents fins que la farina es vegi ben humida. Aneu en compte no remenar més del compte ja que llavors ens quedarà una massa molt pesant i compacta.
  • Omplim els motlles amb l'ajuda d'una cullera o fem les boles a mà i les anem col.locant sobre la plata de forn.

Seguidament posem els muffins i/o els Pizza Pops al forn durant 20 minuts i ja tindrem el sopar gairabé a punt. Desemmotllem i si heu fet pizza pops, els hi poseu el pal :) 


Es poden menjar així que surten del forn però el gust és encara millor si es mengen freds. Jo els he fet a mitja tarda i els hem menjat per sopar :)


 Bon profit!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Coca de iogurt de xocolata amb "buttercream" de vainilla



He estat uns dies a Catalunya i he tornat amb una maleta plena de llibres de cuina i rebosteria, motlles per pa i per pastissets, càpsules per a cupcakes, colorants, pastes diverses (VISCA Homechef!),...


També he tornat amb moltes idees PERÒ... necessito una mica de temps per ordenar-ho tot Sobretot perquè al tornar m'he trobat que el bloc ha estat molt viu!!!!!! Gràcies!!! Gràcies pels vostres missatges i per seguir-me! És molt gratificant adonar-te que et segueixen i que el que fas agrada!!! :)

Especialment gràcies a B i B Pastissets pel premi "The Versatile Blogger"! Tot el relacionat amb aquest premi ho trobareu a aquí :)

La coca de iogurt és un clàssic, una recepta megaconeguda a la blogesfera: cap sorpresa  però desprès de trobar-me a BCN amb la meva enyorada Carolina - la reina de la coca de iogurt ;D - no podia fer com si res.

La Carolina ha viscut 7 anys a Suïssa tornant a CAT ara farà mig any. Mentre va ser a Suïssa  va intentar fer la coca de iogurt diverses vegades amb resultats més aviat pèssims fins que ho va deixar estar del tot. El cas és que ara que torna a ser a Catalunya, la coca li surt ESPLÈNDIDA i BONÍSSIMA... hi ha algú que encara dubte de les bruixes a la cuina???? :)

Al llarg d'aquest encara no mig any, la Carolina ja m'ha parlat almenys 4 vegades de la seva coca i me n'ha fet venir ganes! I la veritat és que ha sortit boníssima i molt esponjosa. Fins i tot m'he preguntat perquè havia estat tant de temps sense fer-la?! :)




Ingredients

Utilitzarem el pot del iogurt per mesurar les quantitats. La proporció és 1 mida = 1 pot de iogurt.
  • 1 iogurt - diuen que de llimona però jo no m'hi miro: natural, de maduixa, ... Mireu que quedi be amb el resultat que voleu aconseguir. El d'avui és natural i de soja :)
  • 2  mides i 1/2 de farina
  • 1 sobre d'impulsor (tipus Royal) 
  • 1/2 mida de cacau
  • 1 polsim de sal
  • 1/2 cullereta de bicarbonat de soda (opcional)
  • 1 mida i 1/2 de sucre
  • 1/2 mida d'oli lleuger - jo faig servir de girasol
  • 3 ous
  • "Buttercream" de vainilla - Trobareu la recepta a aquí (Receptes bàsiques n.6), sucre llustre, violeta en pasta o/i qualsevol altre cosa que us agradi pel muntatge i la decoració.

Procediment

Escalfem el forn a 200°C i preparem un motlle d'uns 24-26 cm: l'engreixarem amb una fina capa de mantega.

  • Aboquem el iogurt dins el bol principal i rentem el pot per tal d'utilitzar-lo com a mesura.
  • Tamisem la farina, l'impulsor, el cacau, la sal i el bicarbonat i ho reservem.
  • Afegim el sucre i l'oli al iogurt i comencem a batre fins que veiem que ens queda una barreja airosa.
  • Afegim els ous un darrera l'altre. Deixem que el primer quedi ben integrat abans d'afegir-ni un altre.
  • Quan tenim els ous integrats hi afegim la barreja de farina. Ho fem amb tres vegades i sense deixar de batre. 
Ara ja podem abocar la barreja dins el motlle i ATENCIÓ: abans d'enfornar, deixarem reposar la massa uns 20-25 minuts a la nevera. Aquest truc l'he agafat de les magdalenes però funciona per aquesta coca també: el contrast fred-calor fa que la coca quedi molt més esponjosa :) 

Passats els 20-25 minuts, traurem el motlle de la nevera i enfornarem baixant la temperatura a 180°C i durant uns 35-40 minuts o fins que l'escuradents surti sec i net. 

Al treure la coca del forn la deixarem refredar uns minuts dins al motlle i seguidament la traurem i la deixarem refredar completament sobre una reixeta.




Muntatge

Així que tenim la coca freda podem tallar-la per la meitat per aconseguir dues capes. Ho podeu fer amb un ganivet anant molt en compte que no es trenqui l'esponja o amb una lira talla pastissos (un estri que us el recomano perquè va molt i molt bé). Si teniu dubtes a l'hora de llençar-vos a tallar-la, doneu un cop d'ull a aquí que hi trobareu un parell exemples visuals (Cops d'escombra i trucs de màgia nr.3)

Un cop tenim la base sobre la plata de servir podem començar amb el farciment i la decoració al gust. Jo he fet el següent:
  • He cobert la base amb la "buttercream" de vainilla.
  • He escampat 2 culleretes de violeta en pasta sobre la crema de mantega de manera que ens quedi un efecte marbre amb tons liles.
  • He col·locat la segona meitat del pastís a sobre la crema pressionant lleugerament per aconseguir que ens quedi tot plegat ben solat.
  • He rematat la decoració espolsant sucre llustre per sobre i un polsim de pols de colors  comestible (The Rainbow Dust) de color taronja i lavanda.

I ja estem. La coca de iogurt: una recepta amb moltes possibilitats! Carolina... LLARGA VIDA a la coca de iogurt! :D



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pastissets de vainilla amb "Lemon Curd"



A vegades una cosa et porta a una altra sense saber perquè. Aquest pastissets són el resultat  d'un munt de casualitats :) 
  1. En Reto i jo vam adonar-nos que s'havien acabat les llimones i vam anar a comprar-ne... per separat, és clar!
  2. Un munt de llimones s'avorreixen a la nevera.
  3. Comentant al bloc de la Mònica (Ensucrat) llegeixo que la Rosa Maria (El plat del dia) parla de llimones. De fet la Rosa Maria parla de la crema anglesa de llimona (Lemon Curd)
  4. El meu cap repeteix: llimones, llimones, LLIMONES!!!!!!!!!
I ja em teniu fent el "Lemon Curd" per tal d'aprofitar les llimones arraconades a la nevera. 



Gràcies Rosa Maria per inspirar-me!! :)


La recepta us la deixo a aquí  (Receptes bàsiques nr.5)  

I llavors encara va passar una altra cosa: ens feia gràcia anar al teatre i els pares d'en Reto van oferir-se a fer de cangur de l'Iris PERÒ... NO vam trobar entrades!! Això passa per deixar-ho tot per darrera hora!!! :) 

Els sogres havien deixat de fer coses per fer-nos de cangur així que vam decidir que vinguessin igualment a sopar amb nosaltres però així "last minute"... què fem? Decidit! Amanida, escalivada i carn a la brasa amb pa amb tomàquet. I per postres??????? De fet ells no són de postres al vespre però igualment faré uns pastissets per acompanyar el cafè: he d'aprofitar que tinc una fantàstica i refrescant crema de llimona a la nevera ;) 



Ingredients

La recepta original és per fer un pastís Bundt (pastís amb forma de corona). Els motlles dels pastissets són de la mateixa mida que els motlles de Cupcake. Per 12 pastissets vaig utilitzar la meitat de la recepta.


  • 350 g de farina
  • 1 cullereta i 1/2 d'impulsor
  • 1 cullereta de sal
  • 180 ml de llet a temperatura ambient
  • 2 cullerades de formatge cremós a temperatura ambient
  • 227 g de mantega a temperatura ambient
  • 300 g de sucre
  • 4 ous (XL) lleugerament deixatats
  • 1 cullereta d'extracte de vainilla o 1/2 beina de vainilla
  • 1 cullereta i +1/2 de rom blanc (opcional)
  • Crema anglesa de llimona (Lemon Curd)
  • Sucre llustre

Procediment

Escalfem el forn a 160°C.
  • En un bol tamisem la farina, l'impulsor i la sal. Reservem.
  • En un altre contenidor barregem la llet i les dues cullerades de formatge. Remenem bé  per dissoldre el formatge i reservem.
  • En el bol  principal batrem la mantega a velocitat mitjana durant uns 30 segons.
  • Hi afegim el sucre a poc a poc i continuarem baten, encara a velocitat mitjana, durant uns 5 minuts. Pareu, si cal, per recollir la pasta que queda enganxada a les vores del bol. 
  • Afegim els ous, un a un, baten a velocitat alta i deixant que l'ou s'integri completament a la pasta abans d'afegir el següent.
  • Afegim la vainilla i el rom.
  • Ara continuarem baten a baixa velocitat i afegirem la farina alternant amb la llet. Començarem i acabarem amb la farina (3 porcions de farina per 2 porcions de llet). Si us sembla que la pasta es talla, no us preocupeu. És una cosa que passa sovint degut, normalment, a les diferents temperatures del ingredient. Simplement continueu baten i  veureu com tot lliga. Si cal, al final, bateu uns minuts a velocitat mitjana. 
  • Ara ja podeu posar la massa dins el motlle o els motlles com he fet jo i enfornarem. 

Si feu un pastís necessitareu coure'l uns 50-60 minuts. En el cas dels pastissets, els vaig tenir 30 minuts al forn. 

Quan estiguin cuits (feu la prova de l'escuradents) els traiem del forn, els deixem refredar 5 minuts i els desemmotllem. Els deixem refredar completament sobre una reixeta.

Si teniu motlles de Bundt petits com jo, va bé deixar-los refredar els primers 5 minuts asseguts sobre la base. Al coure s'inflen i si no fem això ens serà difícil fer-los aguantar un cop siguin freds: els pastissets pesen poc doncs són petits i tenen el centre buit :)

Quan els tenim freds omplim el forat del centre amb el Lemon Curd, espolsem sucre llustre pel damunt del pastisset i llestos! 



P.S - Com que encara tinc xarop de xocolata, vaig posar-ne unes gotes a la base del forat abans d'omplir-lo amb la crema de llimona. Va quedar molt bo doncs la llimona contrasta molt amb la xocolata però no és necessari :)


  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cupcakes de castanya i cor de xocolata

 Castanyes al mes de maig????? 

Bé, és que ahir vaig passar-me per una botiga de pasta fresca casolana. Una d'aquelles botigues "d'ostres, hi he d'entrar però ara no tinc temps" i tant i tant he esperat que me la vaig trobar liquidant!!! A les estanteries ja no hi quedava res i la dependenta, amb cara tristona, em va oferir un paquet de raviolis de figa (congelats) per menjar de postres i els darrers 2 paquets de farina de castanya... "no caduquen fins al setembre" hi va afegir i... no vaig gosar dir-li que no! :)


I aquí em teniu, aprofitant que avui a Suïssa és festa i capgirant la recepta del Bourbon Vanille Cupcake que Lela Cupcakes em va donar dissabte al fer el curs... tot i que... hauré de millorar la tècnica amb la mànega pastissera doncs mirant la foto sembla feina de bruixes ;D

Feliç Dia de la Mare

Suïssa ho celebra el dia 12 de Maig així que aquesta entrada pot fer de pont i que serveixi d'homenatge a la meva de mare, que no podrà tastar ni un Cupcake perquè la tinc lluny: mama, un dia els faré només per tu!!!! :) 

Per cert, fixeu-vos amb el què em va regalar la meva mare quan vaig complir un any... com per posar-se a discutir sobre el destí ;) I que mona jo, oi? Amb aquesta cara de felicitat davant el pastís!!! No si... ja es veia a venir! :D


Ingredients

Per 12 Cupcakes

  • 225g de farina - en el meu cas 125g de farina blanca i 100g de farina de castanya
  • 1 cullereta petita d'impulsor - tipus Royal
  • 1 polsim de sal
  • 2 culleretes d'extracte de vainilla - podeu fer servir qualsevol altre tipus de vainilla 
  • 80ml de llet a temperatura ambient 
  • 125g de mantega a temperatura ambient
  • 175g de sucre
  • 3 ous
  • xarop de xocolata - el podeu comprar o fer-lo vosaltres. Jo el faig doncs és molt senzill i té un gust boníssim :) La recepta la trobareu a aquí ( Receptes bàsiques nr.4)

Per la crema de formatge 

  • 75g de mantega a temperatura ambient
  • 73g de sucre llustre
  • 2 cullerades de pasta de castanya (opcional)
  • 1 cullereta d'extracte de vainilla - podeu fer servir qualsevol altre tipus de vainilla
  • 150g de formatge cremós (tipus philadelphia o mascarpone)

Per a la decoració

  • Cors de pasta de sucre - jo els he fet però també es poden comprar.
  • Cristalls de sucre de color rosa.

Procediment

Pels Cupcakes

Escalfem el forn dalt i baix sense aire. Pel que fa a la temperatura, la recepta diu a 170°C però jo he necessitat una mica més temperatura: 180°C. Depenent del forn potser us caldrà més calor però no passeu de 180°C perquè es podrien cremar: millor els deixeu coure més estona. 

Igualment prepararem el motlle pels Cupcakes amb les 12 càpsules per tal de tenir-ho apunt així que ens faci falta. 
  • Tamisem la farina, el llevat i la sal en un bol i ho reservem.
  • Desfem la vainilla amb la llet i ho reservem.
  • Batem la mantega i el sucre dins el que serà el bol principal. Batem de 5 a 10 minuts per tal que la barreja agafi consistència.
  • Quan la mantega i el sucre han adquirit textura de crema, hi afegim 1 ou mentre continuem batent a mitja velocitat. Poc a poc els anirem agregant tots però no hi afegirem el següent fins que l'anterior estigui ben integrat. 
  • Quan tenim els ous integrats, afegim la meitat de la llet a la barreja i seguidament la meitat de la farina. 
  • Així que la farina estigui integrada repetim l'acció amb el que ens queda de llet i la farina restant i continuem batent fins a tenir-ho tot integrat.
  • Amb la mànega pastissera o amb una cullera, omplim les càpsules de Cupcake fins a la meitat.
  • Dipositem una cullerada de xarop de xocolata sobre la massa del Cupcake (*)
  • Acabem amb una darrera cullerada de massa de Cupcake.
Posem els Cupcakes al forn durant uns 20 minuts (més o menys depenent del forn). Abans de treure'ls però, assegureu-vos que estan cuits fent la prova de l'escuradents. Així que estiguin cuits, els traieu del forn, els deixeu 5 minuts dins el motlle i seguidament els deixeu refredar completament sobre una reixeta.

* Per aconseguir el cor de xocolata, també podeu optar per coure els Cupcakes i buidar-los posteriorment amb un èmbol, amb l'aparatet de treure el cor de les pomes o amb un gavinet ben afilat. Un cop hageu buidat el centre del Cupcake, l'ompliu de xarop de xocolata i el torneu a tapar amb el trosset que haureu extret.  No patiu que al fer la decoració tapareu la "cicatriu" :) Personalment m'agrada molt aquesta opció ja que la xocolata queda realment concentrada al centre però he de reconèixer que porta feina i demana un temps que a vegades no tinc.

Per la crema de formatge

  • Batem la mantega fins que estigui blanca i cremosa.
  • Poc a poc afegim el sucre llustre sense parar de batre.
  • Seguidament hi afegim la vainilla i les 2 cullerades de crema de castanyes.
  • Finalment hi afegim el formatge mentre continuem batent a mitja velocitat. Anirem però amb molt de compte per no passar-nos ja que si batem massa es desmuntarà la crema. 
Quan la tinguem feta la reservarem a la nevera fins a moment de decorar els Cupcakes.

Per muntar i decorar els cupcakes

Vaig decidir decorar-los amb la crema de formatge i uns senzills cors que vaig fer ahir amb pasta de sucre (foundant) perquè així els he tingut secs per avui. 

No ens enganyem: per treballar el foundant, calen un munt d'aparatets que jo no tinc (encara ;D) però no passa res! No m'agraden massa les decoracions exagerades ja que decorar un Cupcake representa, al cap i a la fi, afegir-hi capes de sucre. M'interessa que el Cupcake quedi vistós però que es pugui menjar. Per això fa el fet un simple tallador amb forma de cor i treballar sobre unes estovalles de plàstic: rudimentari però més que suficient!! :)


Per acabar, amb la mànega pastissera (o a falta d'aquesta amb una cullera i una espàtula) es cobreix el Cupcake amb la crema de formatge. Deixem caure un grapadet de cristalls de sucre rosa per tota la superfície i acabem col·locant els cors de pasta de sucre al gust i... ja estem!!

:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cafè amb llet cremós i lleuger

No hi ha dubte que el més important no és alimentar l'ego sinó l'esperit però quan les coses et surten rodones, l'ego fa una riallada d'orella a orella i una no sempre pot evitar sentir un punt de supèrbia ;)



Anar a fer un cafè o convidar amics a fer el cafè m'encanta! No ho puc fer tan sovint com voldria però a vegades, com aquest cap de setmana, ho aconsegueixo! Paral·lelament, no ho sé... a vegades tinc la necessitat de deixar sortir la meva part bruixa: barrejar una mica d'allò amb una mica d'això mentre em sento que puc "crear" tot el que em passi pel cap: SANTA INNOCÈNCIA!!!!!!!!!!! La veritat és que la majoria de "creacions" acaben a les escombraries! :D 

I en un d'aquests moments d'eufòria és quan vaig decidir que en comptes de fer galetes, magdalenes, pastissos, cupcakes petit parèntesis: sobre cupcakes en parlarem molt aviat ja que dissabte vaig fer un workshop sobre com decorar-los!! Ens ho vam passar de conya! Gràcies Lela Cupcakes ) - o coques, el que em venia de gust era "re-inventar" el cafè amb llet!! I mira per on... el resultat va ser sorprenentment boníssim!!!!!!!!!!!!! I va tenir molt bona acollida! :D

La recepta no pot ser més fàcil i a favor de "l'Operació Biquini" ja que he utilitzat productes baixos en calories ;D El resultat: un cafè amb llet fresc, cremós i lleuger! Perfecte per tardes caloroses! 




Ingredients

Per a 4 cafès amb llet.
  • 1 cullereta +  3 culleretes de cafè fort (expresso o ristretto) o descafeïnat si ho preferiu
  • 2 cullerades d'aigua tèbia
  • 50 g de xocolata negre - 70% de cacau
  • 1/2 cullerada sopera + 1/2 cullerada sopera de sucre
  • 250 g de formatge fresc baix en calories (p.ex Philadelphia 3% m.g)
  • Nata light i sense sucre 
  • Tirabuixons de xocolata per decorar

Procediment


  • Dissolem 1 cullereta de cafè amb l'aigua.
  • Posem el cafè, la xocolata trossejada i 1/2 cullerada de sucre a fondre al bany maria. Així que la xocolata està desfeta i la crema lligada, ho retirem del foc i ho deixem refredar uns minuts.
  • Batrem el formatge a velocitat mitjana,  fins que agafi consistència cremosa.
  • Hi afegim la 1/2 cullerada de sucre i les 3 culleretes de cafè sense parar de batre.
  • Seguidament integrem la crema de xocolata amb la crema de cafè.
  • Batrem un minut més a velocitat alta.
  • Posarem la crema dins les tasses o els gotets de cafè pensant que ens ha de quedar espai per la nata.
  • Taparem amb film transparent i reservarem a la nevera.
  • Arribat el moment de servir-los, els acabarem d'omplir amb una cullerada de nata i uns tirabuixons de xocolata. 
Els podeu servir acompanyats d'unes galetes, carquinyolis, neules o d'una coca senzilla de pa de pessic. I si teniu entre els convidats algú a qui no li agrada el cafè o nens, feu fondre la xocolata i el sucre sense el cafè i afegiu al formatge 3 culleretes de cacau en pols en comptes de cafè. Us quedarà una fantàstica crema de xocolata! 

Animeu-vos a provar-ho i veureu com la gent us felicita :)

I per acabar una mostra del Workshop del dissabte:



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS